Novinky CRUSSIS v modelové řadě 2023
Co nám přinese nová modelová řada CRUSSIS v následujícím roce 2023
Velké změny na první pohled nejsou tak zřetelné. Nové barevné varianty, decentnější designy u modelů ONE, které jsou opravdu krásné. Výbava zůstala stejná jako u modelových řad 2022.
Co je však velkou novinkou, tak je implementace nových japonských motorů PANASONIC. Ty identifikujete vcelku snadno, a to v názvu s předponou PAN-.
Pojďme si je tedy trošku rozebrat.
Tyto motory se objevují u 8. a 9. řad, najdeme je v kombinaci pouze se silnějšími bateriemi 20 a 25Ah
- 8.řada je osazena modelem motoru PANASONIC GX Power Plus 75 Nm.
- Základní motor POWER PLUS se 75Nm má opravdu znatelnější výkon než konkurenční BAFANG M400 s podobnými parametry. Ihned po startu ucítíte výkon, a hlavně plynulost s jakou motor pracuje v kombinaci s torzním snímačem.
- 9.řada má silnější motor PANASONIC GX Ultimate 95 Nm.
- ULTIMATE, který má o 20Nm větší kroutící moment, než slabší verze je výkonnostně opravdu znát. Na rovince se může jevit slabší POWER PLUS jako svižnější. To Vás, ale hnedka vyvede z omylu, když přijde větší stoupání, kde ULTIMATE má opravdu navrch. Ve srovnání s konkurenčním motorem BAFANG M500 je PANASONIC lepší volbou.
Co může nabídnout ovládací panel PANASONIC je opravdu revoluční, má celkem 4 režimy výkonu. Na rovinku Vám bude stačit režim ECO, který šetří baterii, a přesto dodává potřebný výkon. Další z režimů je STANDARD. Ten je výkonnostně uprostřed a hodí se na lehce vlnitou krajinu. Nejvýkonnější je režim HIGH kde motor je na plný výkon a hodí se právě do hor a vysokého stoupání. Nejzajímavější je však režim AUTO. Při tomto režimu si elektronika společně s torzním snímačem, který zaznamenává, jak moc se opíráte do pedálů, řídí výkon automaticky, a tak je to ve výsledku nejlepší režim na výlet. Ohledně výdrže baterie si to můžeme odstupňovat od nejúspornějšího po nejvýkonnější režim a tam jsme byli mile překvapeni. Režim AUTO je totiž hned na druhém místě jako nejlepší volba jak dojet co nejdál. Tedy postupně jsou to režimy ECO / AUTO / STANDARD / HIGH.
Další vyzdvihovaná zajímavost je postupné vypínání a zapínání motoru při dosažení zákonem omezené rychlosti 25km/h. Standardní motor jako je například od výrobce BAFANG, při dosažení této hranice okamžitě vypne a vy tak máte pocit, že Vás motor začne brzdit. Není tomu tak, že by Vás brzdil nebo nějak omezoval, ale najednou skokově ucítíte a poznáte váhu samotného kola. PANASONIC tedy přišel s pozvolným vypínáním výkonu, a tak na 25km/h tento proces začne a teprve na 27,5km/h je motor zcela nečinný. Funguje to i obráceně z vyšší rychlosti.